.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از كاندیداتوری هدیه تهرانی تا حمید استیلی
بیست و ششم فروردین وزارت كشور شلوغ تر از همیشه است، روزی كه كاندیداهای چهارمین دوره انتخابات شوراها در تهران برای ثبت نام به آنجا خواهند رفت حالا اما در این روزهای باقی مانده تا روز نام نویسی از نامزدها، در شورای شهر تهران چه خبر است؟

به گزارش شمال به نقل از بلدیه، بیست و ششم فرودین امسال نام نویسی از كاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا آغاز می‌شود امروز اما شورای شهر تهران یك روز انتخاباتی را پشت سر گذاشت. بسیاری از اعضای شورای شهر تهران برای نخستین بار از فعالیت‌های انتخاباتی‌شان گفتند.

حسن بیادی و مهدی چمران یكشنبه (18 فرودین) فعالیت‌های انتخاباتی شان را برای حضور در انتخابات شوراها آغاز كردند؛ در حسینیه «مكتــب الائـمه» زمانی كه با تعدادی از ورزشكاران و هنرمندان دیدار داشتند. این دو عضو اصولگرای شورای شهر تهران در این دیدار برای اینكه نشان دهند كاندیداهای خوبی برای ورود دوباره به شورای شهر تهران هستند از اصلاح‌طلبان مایه گذاشتند و با بیرون كشیدن پرونده شورای شهر اول تهران گفتند كه تجربه آنها در دوره دوم موفق تر بوده است. مقصود اصلی از این تجربه شورای شهری است كه احمدی نژاد را شهردار كرد و پس از دو سال هم او را به ساختمان ریاست جمهوری فرستاد.

تحركات انتخاباتی برای چهارمین دوره انتخابات شوراها، امروز در صحن علنی شورای شهر تهران مشهود تر بود. زمانی كه اعضای شورا درباره اینكه برای انتخابات چه برنامه ای دارند، سخن می‌گفتند سخنانی در حاشیه جلسه علنی شورا اما آنقدر جذاب كه اخبار مربوط به مصوبات شورا را تحت تاثیر قرار داد. برخی از احتمال كاندیداتوری هدیه تهرانی سخت می گفتند و برخی دیگر از حضور چهره های شناخته شده ورزشی چون حمید استیلی؛ حرف هایی كه گفته می شد، شنیده می شد اما بخشی از آنها را نه می توان تكذیب كرد و نه تایید؛ تا هفته دیگر كه كاندیداها برای ثبت نام به وزارت كشور می‌روند.

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران كه از سال 82 تاكنون در شورای شهر حضور داشته و در دوره‌های دوم و سوم هم نایب رئیس شورا بوده گفته است یكی از لیست‌هایی كه برای انتخابات شوراها ارائه خواهد شد به سرلیستی مهدی چمران است. لیستی 31 نفره كه البته به گفته بیادی هنوز فهرست اعضای آن نهایی نشده است.

شیبانی : حتما كاندیدا می شوم
در میان 15 نفر عضو شورای شهر تهران در دوره های دوم و سوم سالخورده ترین آنها، عباس شیبانی است كسی كه در دوران فعالیت های سیاسی اش جدا از مسئولیت ها و سمت های دولتی داشته ، چهار دوره به عنوان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی فعالیت كرده است. شیبانیِ هشتاد و یك ساله با احتساب دوران 4 ساله شورای دوم و 6 سال سوم 10 سال است كه در شورای شهر تهران حضور دارد اما در سال های اخیر كهولت سن او انتقاداتی را برانگیخته، كسانی كه می گویند با همه احترامی كه برای شیبانی قائلند اما معتقدند سن او برای ادامه فعالیت در شورای شهر تهران مناسب نیست. هر چند قانون در این زمینه سكوت كرده و منع قانونی برای كاندیداتوری افرادی چون شیبانی وجود ندارد.با این همه او گفته است كه قصد دارد برای انتخابات دور بعدی شوراها هم كاندیدا شود.

هواداران قالیباف در شورای شهر تهران یعنی افرادی چون معصومه آباد و مرتضی طلایی با اینكه گفته اند هنوز تصمیم نهایی خود را نگرفتند اما تلویحا از حضور در دور بعدی انتخابات خبر داده‌اند.

كاندیداهای دیگری هم در راه شورا هستند افرادی نزدیك به دولت و محمود احمدی نژاد. كسی كه حدود هشت سال پیش از این روزها از راه شورا و شهرداری تهران به ریاست جمهوری رفت. با این همه آنها تنها كسانی نیستند كه برای تصاحب كرسی هایی از شورا وارد انتخابات خواهند شد، یاران قدیمی احمدی نژاد كه حالا می توان آنها را در فهرست مدیران اخراجی دولت طبقه بندی كرد و نیز منتقدان اصولگرایی كه چند سالی است به شدت از احمدی نژاد انتقاد می‌كنند هم در این انتخابات منفعل نخواهند بود. در چنین شرایطی است كه به نظر می رسد اصولگرایان برای ارائه لیست واحدی در انتخابات شوراها به اجماع نرسند.

ورزشكاران در راه شورا ؟
زمانی كه رسول خادم، در دومین دوره انتخابات شوراها به عنوان یك كاندیدای مستقل در كنار 14 آبادگر دیگر وارد شورای شهر تهران شد بسیاری به او انتقاد كردند. گفتند خادم به دلیل شهرتش و اینكه كشتی گیر به نامی بوده رای آورده و وارد شورا شده خادم كه در شورای دوم رئیس كمیسیون فرهنگی شورا بود بیشترین تعداد طرح ها را در شورای شهر تهران ارائه كرد و به عنوان فعال ترین كمیسیون شورا در این دوره شناخته شد، كارنامه ای كه شاید دلیلی شد برای اینكه منتقدان دیگر هیچ گاه او را از این منظر نقد نكردند. اما او تنها ورزشكاری نبود كه به شورای شهر تهران راه یافت در دوره سوم هادی ساعی و علیرضا دبیر هم انتخاب شدند، یكی قهرمان تكواندو جهان و دیگری كشتی‌گیر بنام و مدال آور ایران.

هرچند انتظار می رفت با حضور این سه ورزشكار در شورای شهر تهران در دوره سوم سیاستگذاری های ورزشی در تهران ارتقا پیدا كند اما این روزها و در شرایطی كه روزشمار عمر شورای شهر تهران به پایان نزدیك می شود بعید به نظر می رسد كه بتوان عملكرد افرادی چون ساعی و دبیر را در شورای سوم شهر تهران با نمره بالایی ارزیابی كرد به ویژه هادی ساعی كه ساكت ترین عضو شورا بوده است. بر اساس آخرین خبرها ساعی، آقای ساكت شورای سوم شهر تهران قصد كاندیداتوری برای دوره بعد را دارد.

ساعی، كه در دوره قبلی در لیست اصلاح طلبان حضور داشت به ایسنا گفته است: هنوز مشخص نیست كه در لیست ائتلاف اصلاح طلبان حضور داشته باشم اما دوست ندارم خود را به یك گروه خاص منتسب كنم. همه مردم برای قهرمانی من دعا كردند بنابراین من هم خود را ملی می‌دانم و ملی فكر می‌كنم. هرچند كه دیدگاه‌های شخصی خاص خود را دارم اما به خاطر مردم آنها را بیان نمی‌كنم.احتمالا در چند لیست حضور خواهم داشت و اگر زمینه این موضوع فراهم نشود، به صورت مستقل در انتخابات شركت خواهم كرد.

دبیر گفته است هنوز برای شركت در دور بعدی انتخابات تصمیمی نگرفته و رسول خادم هم پیش از این گفته بود ممكن است برای دوره بعدی انتخابات شوراها كاندیدا نشود.

در روزهای مانده تا زمان ثبت نام انتخابات شوراها، خبرهای دیگری هم از احتمال حضور ورزشكاران در این دور از انتخابات شوراها به گوش می‌رسد از آن جمله زمزمه هایی از احتمال كاندیداتوری افرادی چون حمید استیلی و رضازاده.

اصلاح طلبان چه می‌گویند؟
از میان اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران محمد علی نجفی از چند ماه پیشتر اعلام كرده قصد كاندیداتوری در انتخابات شورای چهارم را ندارد. در فضای سیاسی این روزهای كشور از او به عنوان یكی از كاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نام می برند.

معصومه ابتكار، معاون خاتمی در دولت اصلاحات و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كه در حدود 6 سال گذشته رئیس كمیته محیط زیست شورای شهر تهران بوده است اما این روزها بیش از دیگر اعضای اصلاح طلب شورای سوم در مورد انتخابات پیش رو صحبت می كند. او گفته است اصلاح طلبان در انتخابات شوراها فعال خواهند بود اما در پاسخ به این پرسش كه آیا خودش هم كاندیدا خواهد شد یا نه پاسخ صریحی نداده است. همانطور كه احمد مسجد جامعی، دیگر عضو اصلاح طلب شورا هم هنوز در این باره سخنی نگفته است.

جدا از اینكه كدام یك از اصلاح طلبان حاضر در شورای سوم برای انتخابات شوراها كاندیدا خواهند شد، شنیده‌ها گویای آن است كه اصلاح طلبان برای تصاحب كرسی‌های بیشتر در این دوره از انتخابات شوراها برنامه‍‌ریزی كرده‌اند نه تنها در تهران كه آنها برای شوراهای شهرستان‌ها هم لیست خواهند داد. یكی از مهمترین دلایل اقبال اصلاح طلبان به حضور در این دوره از انتخابات شوراها شاید امیدواری بیشتر به عبور كاندیداهایشان از فرایند رد صلاحیت‌ها از یك سو و حاشیه‌برانگیز نبودن انتخابات شوراها به نسبت انتخابات ریاست جمهوری باشد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.